کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

تعرفه‌های درمانی بخش خصوصی

دولت با هدف ساماندهی و تنظیم تعرفه‌های درمانی، تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سالجاری را تصویب و ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تایید شورایعالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (هـ) ماده (38) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه-مصوب 1389- سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال 1392 را به شرح ذیل تعیین کرد:

ویزیت پزشکان و کارشناسان پروانه دار در بخش سرپایی خصوصی
بر این اساس، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و PhD پروانه دار (127،000) ریال، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص. MD-phd(202،000) ریال، ویزیت پزشکان فلوشیپ (228،500) ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان(253،000) ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک (286،000) ریال، کارشناس ارشد پروانه دار(109،000) ریال و کارشناس پروانه دار(95،000) ریال تعیین شده است.

بر اساس این مصوبه، پزشکان روانپزشک و فوق‌تخصص در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های مذکور استفاده کنند که مدارک آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید و در پروانه مطب درج شده باشد.
همچنین کارشناسان ارشد و PhD پروانه‌دار در صورتی می‌توانند از تعرفه‌های کارشناسی ارشد و PhD استفاده کنند که کارشناس ارشد و PhD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.
متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی نیز حداقل پانزده دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل بیست دقیقه، برای پزشکان فوق تخصص بیست و پنج دقیقه و روانپزشکان حداقل سی دقیقه تعیین می‌شود.
بر این اساس، پزشکان عمومی با سابقه بیش از پانزده سال کار بالینی مجاز به دریافت معادل پانزده درصد علاوه بر تعرفه مصوب هستند.

منبع: جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک نمایید.

نظرات 1 + ارسال نظر

اطلاعات خوبی بود...
ولی خب هیچکس فکر نمی کنم این زمان ویزیت بیما رو رعایت کنه
اونم در بخشهای تخصصی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد