کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

کاردرمانی OCCUPATIONAL THERAPY

هدف این وبلاگ تبادل دانش توانبخشی و به طور خاص کاردرمانی می باشد.

تسهیل رشد در کودکان مبتلا به فلج مغزی

 

 

فلج مغزی یکی از انواع معلولیت های جسمی- حرکتی است که مجموعه ای از ناهنجاری های گوناگون در توانایی حرکت، حفظ وضعیت و تعادل کودک را دربرمی گیرد.اختلالاتی همچون عقب ماندگی ذهنی، تشنج، اختلالات یادگیری، بینایی و شنوایی نیز گاه به مشکلات حرکتی افزوده می شود. این عوارض هم چنین می توانند قدرت یادگیری، گفتار و زبان و مهارت های دیگر را نیز دشوار سازد و از آنجا که فلج مغزی بر رشد کودک تأثیر می گذارد، امروزه آن را بیشتر به عنوان یک معلولیت رشدی می نامند.

ترجمه کتاب حاضر می تواند در راستای آگاه سازی جامعه و مشارکت خانواده در آموزش و توانبخشی افراد مبتلا به این ناتوانی مؤثر بوده و گام بزرگی در رسیدن به اهداف CBR است.

برای دانلود فایل کتاب اینجا ( 1 و 2 ) را کلیک نمایید.

چگونه بفهمیم دوستمان در یاهو مسنجر (مخفی) Invisible است؟

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک سایت بپردازم که در کمتر جایی یافت میشود، چرا که هنوز از ایجاد آن مدت کمی گذشته است. بدین صورت که بدون نیاز به نرم افزار خاصی و تنها با استفاده از یک عمل کوچک میتوان با وارد نمودن ID شخص مورد نظر پی به این موضوع برد که آیا او Invisible است یا خیر؟ لازم به ذکر است که این ترفند بر روی تمامی ورژنهای یاهو مسنجر جدید و قدیم قابل اجراست.

ادامه مطلب ...

نیایش ها ی دکتر چمران

خدایا از تو می خواهیم که طبع ما را آن قدر بلند کنی که در برابر هیچ چیز جز خدا تسلیم نشویم، جیفه های دنیا ما را نفریبد، خودخواهی ها ما را کور نکند، سیاهی گناه و فساد و تهمت و دروغ و غیبت قلب های ما را تیره و تار ننماید (نیایش ها در ایران).

ادامه مطلب ...

بروشور زخم بستر

در این بروشور توصیه های کلی برای پیشگیری و کمک به بهبود زخم بستر (زخم فشاری) ارائه گردیده است. 

این بروشور به همت دکتر فرشته راهداری و همکارانشان در مرکز تحقیقات ترمیم ضایعات مغزی و نخاعی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه و تنظیم گردیده است. 

 برای دانلود فایل اینجا ( ۱ و ۲ ) را کلیک نمایید.

تقوا و تخصص!

می گویند تقوا از تخصص لازم تر است، آ نرا می پذیرم، اما می گویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد، بی تقواست. 

دکتر چمران

معلولین در تهران باید در پرش از روی موانع تخصص پیدا کنند!

                                   

 

پروفسور سایمون بل ، پژوهشگر حوزه شهری و استاد دانشگاه ادینبورگ انگلستان، درتور یکروزه ای که از تهران داشت، به نکاتی اشاره کرد که در ذهن هر شهروندی این سوال مطرح می شود که "چرا تهران و شهروندانش از حداقل امکانات شهری محروم هستند؟"

ادامه مطلب ...

کوروش کبیر

 

 

فرمان دادم بدنم را بدون تابوت و مومیایی به خاک بسپارند تا اجزاء بدنم ذرات خاک ایران را تشکیل دهد.

درمان تنبلی چشم

برای درمان تنبلی چشم کودکم چه کنم؟ 
این بروشور شامل این موضوعات است: تنبلی چشم (آمبلیوپی) چیست؟/ آسیب شناسی رشد و تکامل سیستم بینایی/ درمان تنبلی چشم/ بستن چشم سالم/ استفاده از عینک/ انجام جراحی/ انجام تمرینات چشمی/ عوارض تنبلی چشم 
برای دانلود فایل اینجا را کلیک نمایید.
ادامه مطلب ...

نقش کاردرمانی در افسردگی افراد مبتلا به ضایعه نخاعی

چکیده: افسردگی متعاقب ضایعه، اختلال شایعی است که ممکن است هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد ولی برخی افراد جامعه همانند افراد مبتلا به ضایعه­ی نخاعی بدلیل موقعیت خاص خود نسبت به این اختلال آسیب پذیرترند. تحقیقات نشان داده است که ۷ تا ۱۴ درصد مردان و ۲۰ تا ۲۵ در صد زنان با ضایعه­ی نخاعی در معرض افسردگی حاد قرار دارند.

ادامه مطلب ...

اولین سمینار سراسری آموزش و سلامت کودکان پیش از دبستان

از کلیه متخصصین تعلیم و تربیت - روانشناسان - توانبخشی- درمانی- اساتید - پژوهشگران و کارشناسان دعوت می شود تا با ارسال مقالات تحقیقی خود پیرامون مسائل مربوط به سلامت کودکان پیش دبستان در این سمینار شرکت فرمایید.

ادامه مطلب ...